Metaforično gledano smo včasih brskali po spletu kot v samopostrežni restavraciji. Sami smo izbirali, katere vsebine, informacije si želimo za “obed” in to točno to tudi dobili. Če je nekdo iskal kot prilogo brokoli, ga je tudi našel, enakega kot ga je že nekdo dobil pred njim. Zadnje čase pa vse stremi k prestižnim restavracijam, kjer vam natakar priporoča oz. sugerira obrok ter za nameček še katero vino paše zraven. Vsaka stranka v prilogi prejme posebej za njega pripravljen brokoli. 🙂

Če morda niste zastopili bajke, vam jo bom sedaj pojasnil. Rezultati iskanj, oglasi, različne novice se prirejajo točno za vaš računalnik, saj spletni servisi, medtem ko brskate, zbirajo vaše podatke in vam na podlagi teh servirajo izbrano vsebino. Recimo oglasi, ki se pojavljajo na desni strani Facebooka. Gre za natančno targetiranje končnih uporabnikov glede na jezik pa vse do starosti! Tudi iskanje v Googlu je na podlagi piškotkov in prijavljenosti v njihov račun precej relevantno, kajti na drugi lokaciji se lahko močno razlikujejo. Skoraj malo zastrašujoče, da vas računalniški sistem (natakar) s svojo umetno inteligenco analizira in servira vsebino (brokoli), za katero je že prej vedel, da jo imate v mislih. Kam nas bo to pripeljalo bo pokazal čas in kaj vse bi lahko bilo targetirano, pa si sploh ne morem predstavljati.

Poskusite z iskalno besedo Šentjernej, na mojem računalniku sem na prvem mestu, pri vas pa verjetno ne bom niti na prvi strani 🙂 odvisno od tega, kako pogosto zahajate na blog in si vas je iskalnik zapomnil.