Konec leta 2011 naj bi Slovenija kot prva članica držav Evropske unije uvedla sistem satelitskega cestninjenja ali znano tudi pod imenom GSSN/CN (Global Navigation Satellite Systems/Cellular Network). V avtomobilu bo nameščena naprava, OBU modul, ki bo pošiljal podatke o vstopu in izstopu  vozila na avtocestno območje preko satelita v obračunski center. Vsak mesec bo tako prihajala nova položnica v poštni nabiralnik.

Nekatere prednosti ali slabosti satelitskega cestninjenja:

  • pravično zaračunavanje po dejansko prevoženih kilometrih,
  • cestninjenje brez omejitev hitrosti in zaustavljanja vozila,
  • večja prilagodljivost cenovne politike in možnost aktivnega vpliva na gostoto prometa,
  • manj posegov v okolje ter aktivni vpliv na zmanjševanje škodljivih emisij,
  • nižja cena na kilometer za uporabnike sistema,
  • večji prihodki in enostavnejše spremembe med cestninskimi in necestninskimi deli avtocestnega križa RS,
  • dodatne storitve voznikom in upravljavcem cestnega omrežja,
  • povečanje varnosti udeležencev v prometu in
  • nove poslovne priložnosti in izvoz sodobnih tehnoloških rešitev.

Primer preglednice satelitskega cestninjenja in prevoženih kilometrov:

Vse lepo in prav, vendar to ne gre tako zlahka. Eno izmed ključnih vprašanj je varnost sistema in spoštovanje človekovih pravic. Z nameščeno napravo bodo lahko vsak trenutek vedeli, točno kje se nahajate. Kdo pa si želi tega? Družba je zaradi modernih tehnologij čedalje bolj nadzorovana in sedaj vas bo “veliki brat” nekega dne spremljal še na cesti. Namestitev OBU modula naj bi imeli pravico tudi zavrniti, vendar katere možnosti so potem na voljo ali pa se bo tistim, ki bodo sistem zavrnili, prepovedano prevažati po avtocestnih odsekih. Vinjete so trenutno čisto zadovoljiva pa tudi poceni rešitev (za tujce ravno ne) in mislim, da bodo v veljavi še kar nekaj časa, preden bo preteklo dovolj vode za uvedbo satelitskega cestninjenja.