Največja sprememba pri dirkalnikih so t.i. slicksi – gume brez profila, KERS – sistem za shranjevanje energije pri zaviranju in nato uporabi le-te pri pospeševanju, okleščena aerodinamika – podtlak zmanjšan za polovico in hkrati manj turbolenten zrak za bolidom ter še nekaj sprememb pri motorju.
FIA je z novimi pravili konkretno premešala štartno vrsto ekip in . KERS se je na dirki s svojo težo 40-ih kilogramov izkazal bolj kot ne za balast, saj ga, če se ne bi lanskoletni zmagovalec Monze Vettel in Kubica z nesrečo izločila 3 kroge pred koncem, ne bi uporabljal nobeden izmed prvih šestih dirkalnikov! Ferrari, McLaren, Renault in pri BMW Sauberju le Heidfeld so z uporabo KERS-a vsaj na začetku sezone “brcnili” v temo in bi bilo bolje, če bi več časa posvetili drugim komponentam.
Največ burlesk v zadnjih tednih in še posebej danes pa so poželi t.i. difuzorji, ki skrbijo za izhod zraka izpod dna dirkalnika in s “sesanjem” povečujejo oprijem. Brawn GP, Williams in Toyota so moštva obtožena spornih dvojnih difuzorjev, ki prinašajo do pol sekunde hitrejše čase na krog. Tako na videz majhne malenkosti, pa tolikšne razlike.
Sedaj že bivša Honda oz. nova ekipa Brawn GP je lansko sezono hitro zavrgla in se z Rossom Brawnom posvetila zgolj letošnji. Vrnili so se v velikem slogu in s trenutno najbolj izpopolnjenim dirkalnikom osvojili dvojno zmago na veliki nagradi Melbourne-a v Avstraliji. Z današnjo dvojno zmago ekipe Brawn GP se lepo vidi pravilo, da dirkač ni vse. Mnogi so Barrichella že odpisali, tudi meni je šel počasi na jetra, vendar je danes pridirkal odlično drugo mesto oz. bolje rečeno, se je prerinil do drugega mesta. Dober dirkač ob normalnih pogojih “nima za burek” brez dobrega avtomobila, so neke razlike, vendar je zmagoviti dirkalnik ključnega pomena. Lanski svetovni prvak Lewis Hamilton npr. je do tretjega mesta prišel po izjemni sreči, ko se je toliko dirkalnikov izločilo z nesrečami ali bilo kaznovanih, sicer pa ne bi prišel niti do točk. Skoraj bizarno!
Letošnja sezona se je v Avstraliji začela izjemno napeto in spremembe pravil so botrovale k precej bolj zanimivemu dogajanju na stezi (prehitevanja), tako da bo lov na prvaka mnogo bolj zanimiv kot lani, pa tudi precej več ekip je sposobnih osvojiti stopničke.
Kers bo naslednje leto obveznost, zato niso brcnili v temo, kvečjemu gledajo vnaprej
Na tej stezi se je uporaba izkazala za nespametno, potrjuje razvrstitev, bo pa morda že na naslednji dirki drugačna slika, ker je v Maleziji le nekoliko več hitrih ovinkov kot na pol-ulični stezi v Melbournu. 🙂
kers je bla brca v naprej že v osnovi, ker nasledne leto ekipe, ki jim je nekak ratal sestavt kers, le tega ne bodo mogle uporablat, saj bodo morale uporablat standardenga, ki bo izbran s strani fie, tako da je biv razvoj kersa sam en velik stroše, ki očitno ne doprinese velik v bistvu na tej dirki nič… edin če je šel vs trud v to smer, da eni od ekip uspe dobit posel s fio za dobavo kers-a,
če pa že rečeš d bodo s tem pridobil na razumevanju tega, pa mislm d je to nespametno, da kr tako zavžeš eno sezono.
Ti, kdaj je sploh ponovitev tele formule? Iščem, pa je očitno POP TVju pretežko jasno povedat, kdaj je 🙂
Ponovitev, mislim, da ni in jih na žalost tudi ni bilo, razen nekaterih dirk, ki so bile zjutraj ob petih in so jih ponovili ob dveh popoldne. So pa sedaj tudi te prestavili njim pozno popoldne – nam prijaznejši uri cca. 7ih zjutraj.