QR oz. “quick response” koda je 2D črtna koda, ki jo zadnje čase čedalje več opažam tudi pri nas. Verjamem, da se je že marsikdo spraševal, kaj te japonske črke / kvadratki pomenijo, v bistvu pa gre le za nekoliko drugačen zapis podatkov. Največkrat se v QR kodi skriva povezava na spletno stran, kjer so ponavadi dodatne informacije o produktu, sicer pa lahko zajema tudi tekst, sms sporočilo, vizitko s kontaktnimi podatki, e-mail, Google maps lokacijo itd. 

Kako kodo prebrati? Praktično na vse pametne telefone je mogoče naložiti aplikacijo (scanlife), ki bere omenjen zapis in ravno v tem tiči velika uporabnost. S kamero se le približamo QR kodi, že v naslednjem trenutku pa nas telefon ali preusmeri na spletno stran ali izpiše dodaten tekst,… QR koda je uporabna predvsem v marketingu, na različnih artiklih v trgovini, časopisih, plakatih. V poslovnem svetu se lahko recimo QR zapis nahaja tudi na fizični vizitki, na kateri se skrivajo kontaktni podatki, le-te pa stranka shrani z enostavnim skeniranjem slike brez nepotrebnega vnašanja v telefon. Svojo QR kodo lahko ustvarite na qrstuff.com, ali tisoč preostalih straneh, ki jih najdete preko iskalnikov.

Rok me je v komentarju opozoril na Tescov video, kako so v Koreji odlično izkoristili QR kode za nakupovanje “brez vozička”. Vredno ogleda!