Na čem recimo temeljijo Vox populi oz. politbarometer? Na medijih in ničemer drugem. Tisti, ki podajajo mnenje v anketi, saj ne poznajo politikov osebno, mišljenje so si ustvarili le na manipulaciji medijev ter katere informacije so absorbirali, bodisi dobre ali slabe.
Vporedno z informacijami, ki jih dobimo iz medijev in ob vseh navedenih neuradnih virih, se razvijajo številne gostilniške razprave in teorije zarote. Aktualna je prašičja gripa.
Tamiflu – zdravilo proti navadni gripi, virus ptičje oz. prašičje gripe pa je lahko povsem odporen in ker je bil vpliv medijev tako močan, nič čudno da so zaloge tega zdravila v nekaterih državah že pošle. Za enkrat še ni dokazano, da bi Tamiflu v primeru omenjenih grip pomagal in bi v teoriji zarote torej lahko novice dodatno lansirala v javnost farmacevtska podjetja, vendar se tukaj pojavlja moralno-etično vprašanje. Zdravilo proti prašičji gripi naj bi dobili septembra… zakaj nas potem mediji bombardirajo s Tamiflujem, ker je to očitno protislovje. No pa imamo svežo kost za glodanje pri t.i. gostilniških razpravah zgolj na podlagi manipulacije medijev 🙂
Tukaj se povsem strinjam z tabo. Manipulacija medijev z ljudmi zna biti zelo razsežna stvar. Novinarji znajo iz čisto nepomembne stvari narediti največjo sanzacijo. Ravno tako pa so sposobni tudi obratno. Nekoga, ki je sposoben in bi lahko v naša življenja vnesel prepotrebne spremebe, zatrejo do te mere, da njegova ideja propade in z njo tudi oseba sama.
Se v celoti strinjam. Sicer za mene nič posebej novega, vse to poznam želep čas. Se pa vedno znova čudim kako se vrti ta svet, v smislu kar že paranoične naivnosti ‘ovc/volivcev/raje’ – vedno znova in vedno znova…pa vseeno ali bi bili še v času ko je bilo edino prevozno sredstvo še kočija in konj ali nato vlak, prvi avto ali sedaj ko je to množičen ‘izstrelek’ za splošno ubijanje (kar lahko poimenujemo avtomobil v rokah ‘naivnežev’).
It tega izločimo najbolj pomemben instrumentarij, to je: kaj lahko počne vladni ordament oziroma vladar osebno, če je dovolj osebno vizionarski/spreten/pretkan/oblastiželjen/nagnjen k strogo monopolnemu načinu vladanja (beri: ‘demokratična’ diktatura)..in delovanje medijskega vpliva razume. To je delovanje medijev; njihova notranja struktura je bila tako zveličavno zasnovana in targetirana že v osnovi (nekje na Zahodu?), ko so pri nas še koze mijavkale.
Ob vsaki menjavi oblasti vsake 4 leta lahko pronicljivi opazovalec vidi na dlani koliko medijsko osebnostno pismen je novi oblastni prišlek oziroma volilni zmagovalec.
Ali so mu mediji le v pomoč v smislu pozitivnega nacionalnega poslanstva od čigar so-delovanja bo imel razpršeno korist ves narod tja do devete vasi…ali pa bo to LE ORODJE za temeljitejšo izgradnjo oblastne utrdbe, trdnejšo od najtrdneje zgrajene železobetonske super konstrukcije, to je Magilottove obrambne linije.
Se strinjam s teboj glede manipulacije medijev. Se jim pa moč malo pa po malo zmanjšuje – tudi zaradi bloganja. Ne vem sicer koliko je ta vpliv prisoten v Sloveniji, se mi pa zdi (gotovo padanje naklade tiskanih medijev to potrjuje) da ga nekaj je. Računam na še večji padec.
Tudi tvoj blog nekaj prispeva k zmanjševanju vpliva 🙂
Mediji so prepogosto le sredstvo gospodarskih in političnih elit za nadzor nad množicami. Podajajo nam tiste novice, za katere njihovi lastniki hočejo, da jih slišimo, zadržujejo pa druge, ki bi jih lahko ogrozile. Blogi in alternativni mediji na spletu so za zdaj še prešibki, da bi lahko karkoli spremenili. Sicer pa je težko verjetno, da tudi v prihodnje kaj bodo, ker bo za vsako bolj resno delo potreben denar, ta pa bo spet lahko prišel samo od tistih, ki že zdaj nadzorujejo medije.
@ Aleš,
Bo držalo, da so tiskani mediji v precejšnjem padcu, izmed slovenskih časnikov sta naklado lani povečala zgolj časnik Finance in Ekipa. Dejstvo potrjujejo tudi oglaševalski bloki; Če se ne motim, je leta 2007 zakup spletnega oglaševalskega prostora prvič presegel tiskane medije in trend se v prid spleta kakopak samo povečuje.
Sem enakega mnenja, da je padec tiskanih medijev skoraj neizogiben, čeprav moram pa priznati, da mi je občutek listanja nekega članka veliko prijetnejši od vrtenja miškinega koleščka. 🙂
Ja, seveda so internetni mediji za zdaj še prešibki. Nisem pa tak pesimist za naprej.
Vsekakor je bolje kot nič.
Ja, mi je jasno. Ampak vseeno sem zaradi paranoje v primeru prašičje gripe malo šokirana. Morali bi odstavljati ljudi, ker zganjajo tako paniko. 🙁
Kakor sem na enem blogu zasledil glede nove “prasicje” gripe sam en podatek; 36000smrti/leto je zaradi navadne gripe(mislmim da to velja za Mehiko nisem 100%) in zdej 30ljudi umre za prašičjo gripo pa cel halo(egipt je pobil vse svinje preventivno ker so loleki,čeprav svinja je lahko sam prenasalka ne pa povzročitelj te bolezni!)
Tu pa je naloga novinarjev, da enostavno dobro in realno prikazejo zgodobo, ne pa da gredo eni v skajnosti(egipt) se izolirajo(prepovedi letov iz mehike…) samo zaradi slabo predstavljenih zgodb in tudi nesposobnih ljudi.
@ anonimni,
ja to je spisal Had, vendar če malo pomisliš je to napisano dokaj površno. Kaj pa primerjava in razmerje med številom okuženih in nato dejanskim številom umrlih? Mislim, da ta ključni podatek manjka, preden bi se lahko to posplošilo.
Ja glih to hočem povedat, tudi otali so površni, sam kar me jezi je to da novinarji, kar so po poklicu enostavno ne zmorejo napisat svojega članka pač pa ga kopirajo, od drugih hiš vsaj na internetu je tega polno. In s tem ne dobiš veliko podatkov, le gole podatke katere je omenil prvotni avtor članka.
DEMOKRACIJA IN MEDIJI:
“We falsley think of our country as a democracy, when it has ewolwed in to a mediocracy, wher a media that is supposed to check pollitycal abuse, is part of a pollitycal abuse.”
Danny Schechter (former CNN and
ABC news reporter)
MASS REGULATION,
OF A MASS COMMUNICATION,
IS THE END OF DEMOCRACY!!!!
MASS REGULATION,
OF A MASS COMMUNICATION,
IS THE END OF DEMOCRACY!!!!
MASS REGULATION,
OF A MASS COMMUNICATION,
IS THE END OF DEMOCRACY!!!!
Izraza manipulacija in manipulirati izhajata iz latinske besede Manus, ki pomeni roka. Prvotni pomen besede bi bil “oblikovanje, urejanje nečesa z roko, še zlasti na izučen, strokoven način”.
Manipulacija je vsepovsod okrog nas.
Plastičen primer – manipulira tudi avtor bloga, Janez, ko pravi, da novinar “…enkrat piše o hujšanju, v naslednjem prispevku pa se že postavlja v vlogo psihiatra ter podaja družinske nasvete.”
To zgoraj je deklarativna izjava, ki oznanja absolutno resnico. Pa je to resnica ali zgolj manipulacija?
Sam bi rekel, da novinar o teh stvareh ravno ne piše, temveč da zgolj povzema prvotne vire (znanstvene raziskave), ali pa, verjetno še bolj natačno, prevaja članke na te teme iz tujih medijev.
Naprej.
Nekdo je izjavil, da bloganje jemlje moč medijskih manipulaciji. Pa je to res? Jaz bi rekel, da ne, in dodal, da ta izjava manipulira (seveda, tistega, ki ji verjame)
Ravno bloganje (ne pozabimo, da je to v osnovi dnevnik – subjektivna besedilna vrsta) večkrat predstavlja osebno videnje stvari, ki je izoblikovano (zmanipulirano?) v možganih posameznika. Sploh pa se je potrebno vprašati, kateri člen v informacijski verigi je bloger. Vzemimo primer raziskave o hujšanju. Prvi člen = raziskovalec, ki je opravil raziskavo. Drugi člen = novinar, ki o tem poroča. Tretji člen = bloger, ki o tem podaja osebno mnenje.
Komu verjeti?
Govoriti o tem, da so objave na blogih nemanipulativne, in da množični mediji manipulirajo, je manipulativna laž. Še zlasti pa ne v Sloveniji, kjer na vse preveč blogih še vedno odzvanja zmanipulirana ideološkost, ki pa je zgolj posledica še ne čisto osvobojenega (tranzicijskega) tiska, pa tudi mentalitete ljudi.
Berite in napajajte se pri različnih virih. Selektivno in uravnoteženo.
Strinjam se glede Tamifluja. Za epidemijo zaenkrat relativno majhne razsežnosti (glede na število žrtev), je bilo porabljenega preveč črnila. Sledi provokativno vprašanje. Gre za umeten konstrukt, umetno epidemijo? Seveda ne, boste rekli, toda se vam ne zdi, da je ravno zaradi gripe v zadnjih dveh tednih gospodarska kriza kar malo ušla iz naše zavesti, pa tudi iz medijev?
Kakšno je sonce zunaj? Jaz pravim, da je sončno, Francl sosedov bo rekel pa, da je delno jasno. Poglejte še sami.
lp, Jaka
Naloga poklicnih novinarjev je poročati o dogodkih, torej predstaviti čimbolj objektivno resnico o nekem dogodku. Poskušajo odgovoriti na vprašanje: ‘Kaj se je dejansko zgodilo?’
To je postopek, ki je vedno imel težave in boj za resnico traja od zmeraj, končal pa se ne bo nikoli.
Vendar pa ima danes ta boj nekoliko drugačen obraz.
V današnjem svetu postaja vedno bolj pomembna ena stvar; dobiček. Ta pojem žene ljudi v čudna dejanja, ki imajo velikokrat grozovite posledice. Nadomestil je namreč vse druge vrednote: moralo, zvestobo, čast itd. Prevzema vse dele naše družbe in mediji niso nobena izjema.
Glavni cilj medijev tako ni več informiranje, tako kot ni glavni cilj podjetja izdelek. Cilj je dobiček, informacija ali izdelek pa sta postala le vmesna postaja, ki pelje do njega.
Ta filozofije medijev ima za posledico zahtevo po t.i. rejtingih. In to jih žene k populizmu. Ljudem dajejo to, kar želijo, oziroma to, zaradi česar bodo gledali, brali, poslušali.
Kvaliteta poročanja je zaradi dobička okrnjena in novinarji tako sploh ne poročajo več. Oni le prenašajo naprej novice, ki so jih pobrali od nekje drugje.
To pa pomeni, da prepisujejo od tistih, ki novice ustvarjajo. Novinarji nimajo pojma kaj se dogaja in tako gredo pač na tiskovno konferenco vlade in tam sprašujejo Pahorja kaj se dogaja. Od njega pa je odvisno, kaj jim bo povedal.
Zaradi nepomembnosti kvalitete poročanja v dobi dobička, so novinarji ujeti v past. Nimajo dovolj časa, da bi dejstva preverjali, saj jih je v medijskih hišah pogosto premalo zaposlenih.
Medtem, ko pada moč novinarjev, katerih naloga je poročanje dejstev, pa se dviga neka druga sila. Naloga piarovcev ni poročanje dejstev, ampak t.i. spin. Oni vzamejo novico in jo obrnejo v prid svojim delodajalcem. Novinarji pa so preveč zaposleni, da bi lahko ločili spin od dejstva.
Nevarnost niso masovni mediji ali ideologije. Nevarnost je kapital in njegovi interesi, ki pohabljajo našo družbo. Vse jim streže; politika, mediji …
Danes ni nobena ideja več glavna, vsi imajo pravico do svojega mnenja. Le ena entiteta je nepremagljiva: dobiček.