Na to objavo me je spodbodel članek časnika Finance, kako Hrvate skrbi vpliv vinjet na njihov turizem, saj naj bi turisti na ta način prinesli manj denarja.
Malo računice:
Predpostavimo, da se največ turistov vozi preko Karavank mimo Ljubljane naprej proti slovenski obali ter naprej v Istro (ta dva avtocestna kraka sta tudi najbolj obmrenjena). Trenutno plačajo 6 € za vse cestnine – najverjetneje se tudi vrnejo po isti poti, kar skupaj pride 12 € ter so na koncu prikrajšani za 23 €.
Ne verjamem, da bi tujci na račun teh triindvajsetih evrov odložili poletne počitnice, izbira druge poti po drugih državah pa bi bila še večji nesmisel, saj bi porabili 3x več bencina + da imajo na Madžarskem prav tako vinjete. Mislim, da ima Slovenija primerno geografsko lego, da lahko to nedvomno izkorišča brez večjih posledic, saj kaj pa je namen vinjet. Posredno tudi obirati tujce, da bi se lahko državljani vozili nekoliko ceneje.
Osebno imam pozitivno mnenje glede vinjet ter upam, da bi ostale nekoliko dlje v prometu, kot je sicer predvideno. Leta 2010 naj bi Slovenija namreč kot prva članica v EU uvedla elektronski sistem cestninjenja preko evropskega navigacijskega sistema Galileo (mnogo bolj natančen kot GPS), ki bo zaračunaval število dejansko prevoženih kilometrov po avtocestnih odsekih. Je pa elektronsko cestinjenje vsaj v eni točki sporno, saj naj bi obstajala možnost zavrnitve oddajnika na avtu, ki bi pošiljal podatke o prevoženih kilometrih. Kakšna bo alternativna rešitev? Morda nadaljnji obstoj vinjet za tiste? To bi se vsekakor splačalo tistim, ki se veliko vozijo po avtocestah, tisti, ki pa na njih zaidejo bolj poredko, pa bi ceneje prišli skozi z elektronskim cestninjenjem. Čeprav so bili pilotski projekti takega načina cestninjenja že izpeljani, pa menim, da bo preteklo še nekaj vode preden uveljavijo ta sistem. Sedaj so prvo na vrsti vinjete…
Da vinjete niso samo nateg za tujce ter prikrajšanje Hrvatov za turizem (?! ne me jebat, no) in ugodna varjanta za prebivalce Slovenije, bojo po moje dokazale vinjete, ki bojo veljale krajši čas (tako kot imajo naprimer v Avstriji vinjete, ki veljajo 10 dni). Vsaj po moje bo govora tudi o teh. Zaenkrat imam o vinjetah zelo dobro mnenje in veseli me, da je končno prišlo do tega načina “cestninjenja”. Kolikor pa sem spremljal način satelitskega cestnjinjenja, je vprašanje le še metoda po kateri bojo zadevo zaračunavali – naprava na nekaj sekundni interval shranjuje podatke o poziciji (sporno glede varstva osebnih podatkov) ali tako, da naprava shranjuje le denar, ki smo ga porabili.
a pol bodo lahko tut barabe lovili kje se vozijo? al je to sam po avtocestah?
to mislim za to neki elektronsko pa to
Tistih 6,5 € za predor Karavanke ( ali 4€ s točkovno kartico ) v eno stran oziroma 13 € v obe strani v vsakem primeru ostane in ne moreš odštevat od cene vinjet.
Torej , predor pod Karavankami ostane še vedno plačljiv po sporazumu med Avstrijo in Slovenijo ( na kratko ).
Sicer pa , zadnji čas za vinjete, če že ne moremo biti tako kot v Nemčiji !!
Sploh ne vem, zakaj sem prišel na to idejo, da bi odštel 🙂
@matej, “barab” na ta način ne bojo mogli, oziroma smeli lovit, saj se gre tukaj za varstvo osebnih podatkov. V tem primeru pa začne vse skupaj spominjati na Ameriko, če imaš v mislih kake ovratnice, ki stalno oddajajo našo pozicijo. Oh – wait! Jih že mamo – mobilni telefoni 🙂
nism bil že leta na hrvaškem na morju