Iz šutdije ki jo je nraedil nkei porfesor iz Cambirdiga izahja, da slpoh ni vžano v kaškenm vsrtnem rdeu so čkre v nkei bsedi vžano je smao, da sta pvra in zdanja čkra na praevm msetu. Na pvri pgoled igzleda zleo knofuzno vdnear je mžono kjlub tmeu barti. Rzalog je v tem, da mžogani ne brejejo vaske čkre psoebej apmak bsedo kot cleoto.
Stara fora, novi osel. =)
zviamina?
tut js sm kr neki časa študirala kaj je ta “zviamina” 🙂 –> zanimiva
nam so na faxu povedal še par stvari, ki morajo bit zraven da lahko preberemo prav-še posebej pri daljših besedah, ampak v principu gre za to, kar je mikec napisu 🙂
Pri daljših besedah mogoče kak zlog notri pravilen, ker sm neki gledal, pa je veliko lažje, če je npr. zadnji zlog pravi.
Hja, ne vem kaj se pol na šihtu tolk bunijo za vsako natipkano napako, če itak gre prebrat :)))
Tvoj tekst se krasno bere, tvoj naslov pa ne. Očitno nimaš pojma o hitrem branju.ZMAINIVA bi se takoj dala prebrati, tvoje skrpucalo pa ne.
Seveda pa se tvoj tekst pravilno prebere le, če ga prebereš prej kot v eni sekundi. Čim pa si vzameš več časa, vidiš vse tipkarske greške. Zato preveč pogoste površnosti pri podnaslovih in pri napovedih na TV takoj opazim.
@ 1tastar,
zviamina sem nalašč preoblikoval tako, da je čim težje prebrati. V vašem primeru pa sta zadnja dva zloga pravilno postavljena in je zato mnogo lažje 😉
@ 1tastar
Sej glih to je poanta te študije. da obstajata dva različna načina branja. Prvega uporabljamo predvsem ko se učimo brati in pri daljših, težjih in nepoznanih besedah – ko prebiramo vsako črko posebej oz. ko imamo na neko besedo pozornost usmerjeno dovolj časa (primer z naslovi na TV-ju). Drugi način, ki pa se omenja v objavi, so pa dokazali ravno s to študijo, seveda pa k prepoznavi določenih besed pripomore tudi kontekst v besedilu.
Morda je beseda “zanimiva” že tako dolga, da ne moremo sprocesirati celotne besede in se zato poslužujemo kombiniranega načina branja.
“ZVIAMINA” ni v kontekstu študije, spada pa v KIH kot anagram.
Za ŠUTDIJA pa sploh nisem porajtal, da je napačno napisana.
Poleg tega bereš površno. V mojem ZMAINIVA nista pravilna zadnja 2 zloga, ampak smo en zlog in pol. Je pa važen poudarjen samoglasnik, ne pa kontekst, kot trdi Žužkolonca.
Zaradi hitrega branja se mi je že zgodilo, da sem napačno razumel kontekst, ker sem izpustil pomembne besede. Žal mi vtis po prvem branju ostane trajno v spominu, in ga niti ponovno branje ne more spremeniti. Namreč jaz, ne samo da pri hitrem branju ne opazim tipkarskh, ampak berem fotografsko. Z enim pogledom ošvrknem celo stran, gledam pa samo prve in zadnje zloge v vrstici, ko se mi zdi, da sem razumel kontekst, pa izpuščam tudi cele odstavke. V eni minuti imam prebran cel časopis.
@nadučitelj: pa je težko se naučiti tako brati?
Praksa, samo praksa.
Že, ko sem študiral, nikoli nisem prebral skript v celoti. Ko mi j v oči padlo neka važnega, sem to prepisal na list papirja. Potem sem vrgel stran tako skripta kot svoje zapiske, in šel direkt na izpit. Profesor se je učil iod mene, ne obratno!
Danes na enak način berem bloge. Pa tudi nikoli ne gledam YOU TUBE intervjujev. Saj že iz prvih komentarjev vem, kaj je povedal.
stara fora, novi osel. Heh, vse je enkrat prvič. Jst sm za to izvedel iz oglasov časopisa Dela pred kakim letom.
Pa tistega nisem napisal jaz, čeprav to uporabljam že 40 let.
@ nadučitelj
Nisem napisala da je kontekst ključni vzrok, ampak da samo pripomore k pravilni prepoznavi besed, ki se ali pogosto pojavljajo skupaj ali pa jih pričakujemo zraven na podlagi vsebine. Zato je bil pri tej študiji pojmovan kot neke vrste “pripomoček za prepoznavanje besed”, saj ljudje posameznih spačenih besed niso tako dobro prepoznavali, kot pa spačenih besed znotraj besedila.
Mislim, da imaš prav. Naslov ni bil udaren, zato še ni imel nobenega konteksta.
Če bi kontekst pomagal, bi takoj pogruntal, kaj pomeni zviamina, saj sem takoj pravilno prebral besedo šutdija.
Pa očitno v mojih možganih študija ne more biti zanimiva kar tako. Verjetno si predstavljam, da študije ne smeš jemati površno. Saj obdeluje podatke. Ti pa ne smejo biti npr. z napačno postavljeno decimalno vejico.
Šele, ko sem bral naprej, sem vedel za kaj gre.